صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

تور کربلا

تور کربلا نوروز

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
تور کربلا نوروز
::
عناوین مطالب وبلاگ
::

::تور کربلا
::فضائل زیارت امام حسین (ع) و زیارت کربلا
::درباره واقعه کربلا
::اماکن متبرکه عراق
::اطلاعات زائر
::هتل های کربلا
::هتل های نجف اشرف
::هتل های کاظمین


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: رامش
:: رضا والی نژاد

آمار بازديد :




کاروان های زیارتی کربلا می توانند از کاظمین هم دیدن کنند

زیارت کربلا و کاظمین
مدتی است که بدلیل نا امنی در قسمت هایی از کشور عراق زواری که با کاروان های زیارتی کربلا و عتبات عالیات به این کشور می رفتند از فیض زیارت و تشرف به شهر کاظمین محروم بودند. خوشبختانه در حال حاضر از میزان نا امنی ها کاسته شده است و این امر باعث احتمال حضور کاروان های زیارتی کربلا به این شهر دارد.امیدواریم از این به بعد تور کربلا همراه با زیارت قبور متبرکه در شهر کاظمین نیز باشد.

 

کاروان های زیارتی کربلا می توانند از کاظمین هم دیدن کنند

 


«محسن نظافتی» مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، در این باره اعلام کرده است که : اعزام زائران ایرانی عتبات عالیات عراق به کاظمین از اواخر خرداد ماه به دلیل وضعیت امنیتی این کشور متوقف شده بود، اما سازمان حج و زیارت در حال بررسی شرایط و مذاکره برای اعزام مجدد زائران ایرانی به کاظمین است.

ایشان گفت: در تلاش هستیم حتی الامکان زیارت کاظمین برای زائران ایرانی به صورت عبوری و چند ساعته فراهم شود.

این مقام مسوول در سازمان حج و زیارت درمورد اعزام زمینی زائران ایرانی نیز افزود: این موضوع در دست بررسی سازمان حج و زیارت قرار دارد تا مجددا اعزام های زمینی زائران به جریان بیافتد.

نظافتی با بیان اینکه اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات در مرحله جدید از 23 تیر ماه آغاز شده، ادامه داد: بطور قطع حجم اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات افزایش می یابد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت پیش بینی کرد، اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات با پایان ماه مبارک رمضان، 40 تا 50 درصد افزایش یابد.

نظافتی همچنین به تفاهمنامه اخیر سازمان حج و زیارت با سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: سازمان حج و زیارت برای اعزام دانش آموزان به عتبات عالیات مشکلی ندارد و هر تعداد که مد نظر سازمان دانش آموزی باشد، می توانیم اعزام کنیم.



:: برچسب‌ها: کاروان های زیارتی کربلا , کاروان های زیارتی , کاروان های کربلا , تور کربلا , کاظمین ,

نوشته شده توسط رامش در دو شنبه 6 مرداد 1393


تور کربلا-توصیه هایی به کسانی که با تور های زیارتی به کربلا می روند-1

 تور کربلا-توصیه هایی به کسانی که با تور های زیارتی به کربلا می روند

 

تور کربلا-توصیه هایی به کسانی که با تور های زیارتی به کربلا می روند-1



از تمام هموطنان گرامی که با تور کربلا عازم زیارت هستند ضمن گفتن التماس دعا و خرسندی از اینکه با کاروان های زیارتی به کربلا یک سفر معنوی و پر ارزش را به شهرهای زیارتی مقدس نجف اشرف، کربلای معلی و شهر کاظمین و شهر سامراء را در شرف آغاز کردن هستند، از تمام زائران عتبات عالیات خواهشمندیم به مواردی که در ذیل می آید کمال توجه و عنایت را داشته باشند .

امیدواریم با رعایت این نکات از فرصتهای معنوی ارزشمند، بهره کافی ببرند:
1. در زمان ثبت نام در کاروان زیارتی کربلا قطعی نزد کارگزار عامل، حتماً 2 نسخه «قرارداد بین کارگزار و زائر» را مطالعه و امضاء کرده و یک نسخه را دریافت نمایید.


2. در حال حاضر مدت سفر تور کربلا برای کاروانهای هوایی 7 شب و طول تور کربلا زمینی 6 شب یا 7 شب (حسب وجود شرایط اعزام به سامرا و اقامت در بغداد) می باشد. افزایش یا کاهش مدت برنامه سفر مصوب، بنا به تقاضای افراد امکان پذیر نیست.


3. هرگونه سوال و یا نظری را با مدیر راهنما و روحانی (یا مداح) کاروان زیارتی کربلا خود در میان بگذارید. «مدیر راهنما» در این سفر نقش هماهنگ کننده و هدایت کننده و دفاع از حقوق زائران را دارد و تمام قراردادها قبلاً توسط شرکت شمسا منعقد شده است.


4. به زمان گفته شده از طرف مدیر راهنما و مدیر تور کربلا جهت حضور در ترمینالها توجه نمایید و به موقع در ترمینال یا فرودگاه حاضر شوید.


5. از همان لحظه شروع تور کربلا تا پایان سفر کارت شناسایی زائر را به گردن آویزان نموده و پیوسته مراقب آن باشید.


6. مطابق برنامه ریزی انجام شده از سوی مدیر راهنما یا مدیر کاروان زیارتی کربلا داخل اتوبوس در صندلیهای خود مستقر شوید و این ترتیب نشستن را در اتوبوسهای عراقی نیز رعایت کنید.


7. در تمام طول سفر شرکتهای مجری ایرانی و عراقی موظف به تامین آب آشامیدنی پلمپ شده و بهداشتی و غذای مناسب (در حد امکانات و شرایط موجود) هستند. لذا در مسیرهای بین راهی از سالم بودن آب و مواد غذایی اطمینان حاصل نمایید.


نکته : برای احتیاط، مقداری آب و تنقلات فاسد نشدنی(مانند بیسکویت، توت خشک، آلو، پسته، مغز گردو و ...) همراه داشته باشید. همچنین همراه داشتن قرص سرماخوردگی، ضد اسهال و قرص مسکن ساده توصیه می شود.


8. در صورتی که همه روزه داروی خاصی مصرف می کنید برای مدت حدود 10 روز 8 داروی خاص خود را با نسخه های مربوطه و نظر پزشک معالج همراه داشته باشید. در صورت نیاز به صندلی چرخدار، آن را همراه خود ببرید.


9. تزریق واکسنهای پیشگیرانه (مننژیت و آنفلوانزا) حداقل به فاصله زمانی 15 روز قبل 9 از حرکت، از ضروریات سفر به عتبات است . ضمناً کارت مخصوص آن را همراه داشته باشید.


10. در صورت بروز هرگونه بیماری یا مصدومیت، خونسردی خود را حفظ کرده به اتفاق مدیر کاروان زیارتی کربلا و با همراه داشتن کارت شناسایی زائر، به مراکز درمانی پیش بینی شده و درمانگاههای شبانه روزی مراجعه کنید.

در مطالب بعدی ادامه مبحث را دنبال کنید .



:: موضوعات مرتبط: تور کربلا، ،
:: برچسب‌ها: تور کربلا, ثبت نام در کاروان زیارتی کربلا , ثبت نام کاروان زیارتی کربلا, کاروان زیارتی کربلا , تور کربلا زمینی , تور کربلا برای کاروانهای هوایی , کاروان های زیارتی به کربلا , ,

نوشته شده توسط رامش در شنبه 4 مرداد 1393


تور کربلا-شهر کوفه - مسجد کوفه

تور کربلا-شهر کوفه

مطمئنا وقتی که با تور کربلا به زیارت عتبات عالیات می روی یکی از شهرهای مهمی که با کاروان زیارتی کربلا به آن وارد می شوید . شهر کوفه می باشد شهر کوفه انسان را به یاد مظلومی امیرالمومنین و شهادت ایشان می اندازد و در وحله بعد شما را به یاد نامردی کوفیان در حق آن امامی می اندازد که از ایران برای زیارتش در تور کربلا ثبت نام کرده ای .

 

شهر کوفه

 در 10 کیلومتری شمال شرق نجف اشرف شهر کوفه قرار دارد. این شهر در کنار رودخانه فرات بنا شده، آب و هوای معتدلی دارد و جزو مناطق سرسبز و خرم عراق بوده و هست.

 

تاریخچه کوفه

قرن‌ها قبل تر از ساخته شدن شهرکوفه، در این سرزمین مردم بسیاری زندگی کرده‌اند. حتی در روایات چنین آمده است که طوفان نوح در این سرزمین آغاز شد. کوفه را در ابتدا سورستان می نامیدند.

 

در سال 17 هجری، چند ماه پس از ساخته‌شدن بصره، سعد وقاص به دستور عمر این شهر را ساخت تا جایگاهی برای سکونت رزمندگان و نیروهای نظامی در زمان فتوحات باشد و آنان بتوانند همراه با خانواده های خود در آن جا مستقر شوند.


شهر کوفهدر آغاز به محله‌های متعددی تقسیم شده بود که هر محله در اختیار یک طایفه یا قبیله بود اما بیشتر به یک اردوگاه نظامی شباهت داشت و خانه‌های آن با حصیر و نی ساخته می‌شد.
مدتی بعد، در یک آتش سوزی بزرگ، همه این خانه‌ها از بین رفت و خانه‌های آجری جای آنها را گرفت.

 

 

کوفه پس از ساخته شدن توانست در مدت کوتاهی به یکی از شهرهای مهم اسلامی تبدیل گردد و حوادث بسیاری در صدر اسلام تجربه کرد . مسجد بزرگ این شهر نیز که حضرت علی علیه السلام در آن به شهادت رسید نیز در همین دوران ساخته شد. مساحت این مسجد را چنان زیاد بود که گنجایش همه جنگجویان ساکن در شهر را داشت.

 

تور کربلا-شهر کوفه - مسجد کوفه

 

مسجد کوفه

بنا بر برخی روایات،مسجد کوفه محل عبادت بسیاری از پیامبران و خاستگاه بسیاری از حوادث روزگاران گذشته بوده است و نماز خواندن در آن نیز فضیلت بسیار دارد.


کوفه در زمان حضرت علی علیه‌السلام

با به حکومت رسیدن حضرت علی علیه السلام، کوفه پایتخت حکومت اسلامی شد و با این که پس از صلح امام حسن هرگز پایتخت حکومت دیگری نشد، اما اهمیت خود را حفظ کرد و تا سال‌ها یکی از مراکز مهم علمی و هنری – به ویژه در فقه و ادبیات – باقی ماند.


با این حال، با گسترش نجف اشرف و اهمیت یافتن آن، رفته رفته از رونق کوفه کاسته شد. امروزه کوفه شهر کوچکی در نزدیکی نجف است و از آن رونق اولیه خبری در آن نیست.



:: برچسب‌ها: تور کربلا, شهر کوفه, مسجد کوفه, زیارت عتبات عالیات , تور کربلا ثبت نام , کاروان زیارتی کربلا , کاروان زیارتی, حضرت علی علیه‌السلام , کاروان کربلا ,

نوشته شده توسط رامش در جمعه 3 مرداد 1393


آرامگاه و مسجد شیخ طوسی در نجف

yesآرامگاه شیخ طوسی در نجف    

شيخ طوسى نامی که برای تمام شیعیان یاد آور يكى از عالمان مشهور از فقهاى امامية می باشد و این عالم نام آور مؤسس حوزه علميه نجف اشرف در عراق نیز میباشند .

شيخ طوسى در سال 460 هجری قمری وفات يافت و در خانه خود به دیار باقی سپرده شد .این خانه و مدفن شیخ طوسی به احترام شخصیت جلیل القدرش تبدیل به مسجدی به نام شيخ طوسى شد. 

مسجد شيخ طوسى طى ده قرن گذشته يكى از مراكز تدريس حوزه نجف شمرده مى شود. مسافران و زائران در صورت امکان در تور عتبات عالیات  به زیارت خواهند رفت.

کسانی که در تور کربلا بسر می برند متوجه شده اند که امروزه اين مسجد به نام «جامع الشيخ الطوسى »در شمال حرم مطهر امام علی(ع) و در فاصله نزدیکی از آن قرار دارد و یکی از اماکن مهم زیارتی شهر نجف اشرف می باشند .

 

آرامگاه شیخ طوسی

برای رزرو تور کربلا قسطی با ما تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: شیخ طوسی , جامع الشيخ الطوسى, تور کربلا قسطی , تور عتبات عالیات, تور کربلا, حرم مطهر امام علی(ع), امام علی(ع) ,

نوشته شده توسط رامش در چهار شنبه 2 مرداد 1393


مسجد حنانه ،آرامگاه كميل بن زياد و صافى صفا در نجف

خدمت تمام دوستانی که ثبت نام در کاروان زیارتی کربلا نموده اند و از خدمات تور کربلا استفاده می کنند سلام عرض می کنم . امروز به معرفی برخی دیگر از اماکن مقدس نجف و اماکن زیارتی نجف اشرف می پردازیم . امیدواریم که تور کربلا بتواند جوابگوی نیاز معنوی شما باشد.

yesمسجد حَنّانه در نجف

بی شک نام مسجد حَنّانه را شنیده اید مسجدی است در شهر نجف. علت نامگذاری این مسجد به نام حنانه این است که طبق نقل‌های تاریخی، زمین آن، دو بار در عزای ائمه (ع) ناله كرده است؛ یك بار در زمان تشییع امیرالمؤمنین (ع) و یك بار نیز بعد از واقعه كربلا.
این مسجد که از مکانهای زیارتی نجف  بشمار میرود در محله حنانه، به فاصله 2.5 کیلومتری از حرم امیرالمؤمنین، در جاده اصلی نجف و کوفه، سمت شمال نجف، و در نزدیکی مرقد کمیل بن زیاد نخعی واقع است.

مسجد حنانه در نجف

yesآرامگاه كميل بن زياد در نجف

آرامگاه كميل بن زياد نخعى را نیز میتوان یکی از اماکن زیارتی نجف دانست که در تور کربلا و نجف به زیارت مشرف میشوید ‏اين آرامگاه در ميان بزرگراه نجف-كوفه قرار گرفته وداراى صحن وسيع و گنبد بزرگى است. او از اصحاب خاص و شیعیان راستین امیرمومنان و فرزندش امام حسن مجتبی بشمار می رود که دعای معروف کمیل را حضرت بر او انشاء فرموده است .

yesآرامگاه كميل بن زياد در نجف

yesآرامگاه كميل بن زياد در نجف

yesصافى صفا در نجف

مسجدى است كه گفته مى شود امیر مؤمنان علیه السلام در آنجا نماز گزارده و در گوشه اى از آن مدفن یكى از یاران حضرت قرار دارد.



:: برچسب‌ها: تور کربلا , مسجد حنانه در نجف, مسجد حنانه, نجف, اماکن زیارتی نجف , کاروان زیارتی کربلا , ثبت نام در کاروان زیارتی کربلا, کاروان زیارتی کربلا, صافى صفا, آرامگاه كميل بن زياد در نجف,

نوشته شده توسط رامش در چهار شنبه 1 مرداد 1393


:: هتل درجه الف المیزان کربلا
:: تور کربلا عید فطر
:: رستوران رکن السلطان بهترین رستوران کربلا
:: رستوران کباب نبیل در کربلا
:: هتل روتانا کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: تور کربلا ویژه اردیبهشت
:: نکات مهم در سفر به کربلا
:: رستوران های معروف کربلا
:: رستوران زعفران در شهر کربلا
:: راهنمای سفر به نجف اشرف
:: هتل المحمود کربلا
:: هتل الاشیقر در کربلا
:: اقامت هتل فندق العقیله در کاظمین
:: لذت غذا در رستوران الفردوس کربلا
:: مقبره ذوالکفل نجف اشرف
:: رستوران النخیل در کربلا
:: هتل لارسا کربلا
:: تور کربلا نوروز 98
:: هتل دره الحسین کربلا





تلفن دفتر فروش تور کربلا

54 44 67 43 021

67 43 67 43 021

835 2100 0937

آقای صبوری

ساعات تماس

9 صبح تا 7 بعد از ظهر






:: آبان 1399
:: ارديبهشت 1398
:: فروردين 1398
:: اسفند 1397
:: بهمن 1397
:: دی 1397
:: آذر 1397
:: آبان 1397
:: مهر 1397
:: شهريور 1397
:: مرداد 1397
:: تير 1397
:: خرداد 1397
:: ارديبهشت 1397
:: فروردين 1397
:: اسفند 1396
:: بهمن 1396
:: دی 1396
:: آذر 1396
:: آبان 1396
:: مهر 1396
:: شهريور 1396
:: مرداد 1396
:: تير 1396
:: خرداد 1396
:: ارديبهشت 1396
:: فروردين 1396
:: اسفند 1395
:: بهمن 1395
:: دی 1395
:: آذر 1395
:: آبان 1395
:: مهر 1395
:: شهريور 1395
:: مرداد 1395
:: تير 1395
:: خرداد 1395
:: ارديبهشت 1395
:: فروردين 1395
:: اسفند 1394
:: بهمن 1394
:: دی 1394
:: آذر 1394
:: آبان 1394
:: مهر 1394
:: شهريور 1394
:: مرداد 1394
:: تير 1394
:: خرداد 1394
:: ارديبهشت 1394
:: فروردين 1394
:: اسفند 1393
:: بهمن 1393
:: دی 1393
:: آذر 1393
:: آبان 1393
:: مهر 1393
:: شهريور 1393
:: مرداد 1393
:: تير 1393

آبر برچسب ها

تور کربلا , تور هوایی کربلا , تور زمینی کربلا , تور هوایی کربلا , کربلا , کربلا , تور کربلا هوایی , تور زیارتی کربلا , ثبت نام کربلا , تور زمینی کربلا , ثبت نام تور کربلا , امام حسین , زیارت کربلا , تور کربلا , تور زیارتی به کربلا ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ |